Kenneth Solfjeld

Tlf.: 75057706/97135925 email: ksolfjeld@gmail.com

Jeg er født og oppvokst i Sandnessjøen på Helgeland. Har alltid vært fascinert av det visuelle, og begynte tidlig å tegne. Jeg kjøpte mitt første speilrefleks for konfirmasjonspengene i 1985, og ble umiddelbart bitt av basillen. Det var ingen vei tilbake. Etter 10 år i Oslo, Trondheim og Stavanger var jeg atter tilbake på Helgeland, og her har jeg vært siden. Naturen på Helgeland er fantastisk, og gir alltid inspirasjon og locations til nye motiver. I tillegg til naturbilder, tar jeg portretter, konsert/festivalbilder, og innimellom mere abstrakte ting.

Kenneth Solfjeld

torsdag 2. juni 2011

Lovund og Træna Panorama II


Panorama bestående av 6 eksponeringer i stående format, tatt fra yttersia av Tomma.

2 kommentarer:

  1. Flott bilde, brukt Microsoft ICE til montering? eller noe annet coolt som jeg ikke vet?

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for tilbakemelding Vidar! Jeg har brukt File-->Automate-->Photomerge i Photoshop. Ganske genialt, og det blir nesten aldri synlige sammenføyninger. Men det har også litt med forberedelser å gjøre. Jeg pleier å ha stativet i vater, samt god overlapping mellom bildene. Da går det som varm kniv i smør.

    SvarSlett